Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 8 marzo 2014

MANCARICA DE CALAMARI,CARTOFI SI ROSII / CALAMARI CON PATATE E POMODORINI (reteta italiana)


ROMANA
Pe vremea cand inca nu aveam computer ,nu cautam on-line retete si habar n-aveam eu de bloguri...ma uitam la multe programe tv. pe Sky si anume la << Casa Alice>>. Acolo am vazut un invitat care a pregatit aceasta reteta care mi s-a parut interesanta si am scris-o imediat ,pe fuga in agenda mea cu retete. Am facut-o de cateva ori pana acum si rezultatul este mereu optim.
Ingrediente:
4 calamari (500 gr. cca)
4 cartofi (500 gr.)
200 gr. rosii cherry
2 catei de usturoi ,tocati marunt
ardei iute ,dupa plac
1 lingurita sos de rosii concentrat dizolvat in 100 ml de apa
curcuma -turmeric (optional,dupa gust)
sos de soia (optional ,cam 1 lingurita)
sare si piper ,dupa gust
patrunjel tocat

Pregatiti-va toate ingredientele ,dupa cum urmeaza:

1. Spalati si curatati calamarii ( scoateti osul,goliti interiorul,scoatetii ochii si ciocul ),taiati-i inele cam de 1 cm.
2. Curatati si spalati cartofii ,taiat-i cubulete mici cam de 1-1,5cm
3. Spalati rosioarele si taiati-le in sferturi


Puneti ulei de masline int-o tigaie tip wok (sau cratita), adaugati usturoiul si ardeiul iute ,tentaculele de calamari ,lasati 2-3 minute. Adaugati rosiile ,cartofii ,sosul concentrat de rosii dizolvat in apa, calamarii ,acoperiti cu capac . Lasati sa fiarba cca. 10 minute,aveti grija sa fie acoperiti cartofii ,la limita,cam asa:

. Condimentati cu sare,piper,curcuma si sos de soia. Luati capacul si lasati sa fiarba alte 10 minute la foc mediu. Sosul trebuie sa se restranga putin si cartofii sa fie fierti. In total cam 20 minute dureaza. Tocati fin patrunjelul si cand ati stins focul il adaugati si acoperiti. Gustati si vedeti daca mai trebuie sare,piper,una ,alta. Sper sa va placa!



ITALIANO
Un tempo quando non avevo ancora il pc e non cercavo le ricette sui blog di cucina,guardavo tanti programmi di cucina su sky, era uno in particolare << Casa Alice>>. Era il tempo di Stefano Faggioli e la Monica Bianchessi...li adoravo ,non mi perdevo una puntata. Ho segnato tante ricette mentre li facevano e ho imparato tante cose da loro. In una puntata c'era questa persona invitata che fece questa ricetta con i calamari che mi sembrò interessante. L'ho fatta un paio di volte e il risultato e venuto sempre ottimo.
Ingredienti:
4 calamari ( cca. 500 gr.)
4 patate (500 gr.)
200 gr. pomodorini ciliegino
2 spicchi aglio tritati
peperoncino ,a piacere
1 cucchiaino concentrato di pomodoro sciolto in 100 ml acqua
sale e pepe q. b.
curcuma (facoltativo 1/2 cucchiaino)
salsa di soia (facoltativo 1 cucchiaino)
prezzemolo tritato
Preparatevi tutti gli ingredienti come sotto:
1. Lavate e pulite i calamari ,cavate l'osso ,l'interno ,il becco e gli occhi e poi tagliateli ad anelli.
2. Pelate e lavate le patate ,tagliate a cubetti piccoli  (1-1,5 cm )
3. Lavate e tagliate a quarti i pomodorini
Mettete del olio di oliva in una wok ,aggiungete l'aglio e il peperoncino ,fatteli rosolare poco ,mettete i ciuffetti di calamari e fatte andare 2-3 minuti. Aggiungete i pomodorini e il concentrato di pomodoro sciolto,le patate e i calamari. Fatte andare 10 min. con coperchio. Aggiungete il sale,pepe ,la curcuma e la salsa di soia ,le patate devono essere immerse a filo. . Lasciate cucinare a fuoco medio altri 10 minuti senza coperchio.In tutto deve cucinare cca. 20 minuti . La salsa si deve restringere un pò e le patate devono essere cotte. Assaggiate ,aggiustate di sale e pepe se occorre ,spegnete il fuoco ,cospargete di prezzemolo tritato. Spero che vi piaccia!



Nessun commento:

Posta un commento