Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

giovedì 23 ottobre 2014

VELLUTATA DI ZUCCA /SUPA -CREMA DE DOVLEAC





ITALIANO

Anni fà non avrei mai pensato di mangiare la zucca ,avevo un riccordo d'infanzia non proprio bello ,la mia mama ha fatto una torta con la zucca ,una ricetta presa da una sua collega di lavoro e non piaciutta a nessuno. Da allora non mi sono più avvicinata a questo ortaggio. Anni fà ,con una mentalità diversa ho visto tante ricette sul web e ho deciso di provare di nuovo. La prima volta ho fatto dei ravioli di zucca e patate ,buonissimi. Allora ho preso coraggio e fatto un risotto zucca e gorgonzola e oggi vi presento la migliore vellutata della mia vita : La vellutata di zucca. Forse sarà stata la combinazione degli ingredienti ,ci ho pensato a lungo che spezzie mettere ,perchè non e facile l'abbinamento. Non ho seguito nessuna ricetta ,ho seguito il mio istinto.

Ingredienti :
500 gr. zucca pulita della buccia
80 gr. porro
100 gr. carote (2 carote medie)
200 gr. patate
30 gr. pastinaca (oppure del sedano rapa)
400 ml brodo vegetale /oppure dell'acqua
2 rondelle peperoncino(potevo osare di più ,non e venuto piccante)
1 cucchiaio olio di semi di zucca tostati ( vi metterò la foto ,e austriaco)
2 cucchiai olio di oliva
1 cucchiaino salsa di soia
1 cucchiaino sale
la punta di un cucchiano di 4 spezie( coriandolo,zenzero,chiodi di garofano e cannella)
5 grani di pepe garofanato( di giamaica)
1 gratugiata di pepe bianco alla fine
100 ml panna liquida( va aggiunta alla fine)
Questo e l'olio di semi di zucca tostati ,molto buono:
 

Per guarnizione e decorazione:
crostini di pane ,a cubetti ,fatti in casa
2 cucchiai yogurt grecco mischiato con un goccio di panna
timo limonato ,qualche fogliolina
2 fette di bacon affumicata ,tagliata a cubetti e fatta croccante in padella ( per il mio carnivore)

Mondate e tagliate le verdure a cubetti. Il porro fatello rosolare nel olio assieme alle carote ,aggiungete il sale e la salsa di soia. Aggiungete le patate e la zucca ,fatele rosolare velocemente a fiamma alta ,qualche minuto. Aggiungete il brodo e le spezie ,il liquido deve coprire a fillo le verdure . Incoperchiate e fatte sobollire a fiamma bassa per una quarantina di minuti finchè tutte le verdure sono tenerissime. Adesso immergete il frullatore verticale nella zuppa e frullate il tutto ,assagiate e all'occorenza aggiungete del sale. Io ho messo una gratuggiata di pepe bianco ,ho aggiunto la panna e ho fatto bollire ancora 1-2 minuti. Ho spento il fuocco. Mentre le verdure stavano bollendo io ho fatto le guarnizioni. Ho tagliato del pane non proprio fresco a cubetti piu tosto regolari ( 1 x1 cm) ,senza la buccia e li ho rosolati in padella con del olio di oliva ,un pò di burro e 1 spicchio d'aglio in camiccia. Separatamente ho fatto una cremina di yogurt con pocca panna per servire la vellutata.La pancetta lo brucciachiata in padella finchè e diventata crocante. Servite la vellutata come vi piace ,va bene da sola oppure con dei crostini di pane ,pancetta sminuzzata sopra e foglioline di timo.

ROMANA


Eu despre dovleac nu aveam o parere foarte buna ,facuse mama niste placinta cu dovleac pe cand eram copila si nu mi-a placut deloc combinatia de dovleac si cuisoare ,mi s-a parut tare gretos. De atunci nu am mai pus gura pe el pana acum cativa ani ,cu mintea diferita ,mai curioasa si dornica de retete noi. Asa pentru prima data am facut niste ravioli cu dovleac si cartofi ,iar rezultatul a fost minunat. Pe urma am facut un risotto cu gorgonzola( la care o sa va dau reteta curand) si a iesit spectaculos,asa ca m-am gandit la o alta reteta si asa s-a nascut aceasta supa-crema ,o minunatie. E cea mai buna pe care am mancat-o vreodata ,echilibrul aromelor m-a surprins intr-un mod extraordinar de placut. Cred ca pastarnacul combinat cu dovleacul a facut minuni+ celelalte ingrediente.Sa trecem la treaba, va trebuie:
500 gr dovleac curatat de coaja
30 gr. pastarnac ( eu am avut cubulete la congelator,din Romania)
200 gr. cartofi
80 gr. praz
100 gr. morcovi( 2 la nr)
400 ml. supa vegetala facuta in casa( din ceapa,morcovi,telina,dafin si putina sare)/sau apa
2 feliute de ardei iute( eu am avut jalapeno din gradina ,puteam sa pun mai mult ,s-a simtit foarte putin ,dar placut)
1 lingura ulei din seminte prajite de dovleac ,luat din Austria(cred ca a contribuit mult la gust)
2 linguri ulei de masline
1 lingurita rasa de sare
5 boabe piper jamaican (pimento)
1 lingurita sos de soia
1 varf de lingurita de "4 condimente"( coriandru,ghimbir,scortisoara si cuisoare)
piper alb macinat proaspat ,la sfarsit
100 ml. smantana dulce ,lichida ,se adauga la sfarsit.

Perntru garnisit:
cubulete de paine ,prajite in ulei de masline,unt cu 1 catel de usturoi "in camasa",doar putin zdrobit.
bacon afumat taiat fasiute sau cubulete ,prajite in tigaie ,pana devin crocante ( pentru carnivori,eu le-am facut pentru jumatatea mea)
1 lingura-doua de iaurt grecesc ,subtiat cu cateva picaturi de smantana ,pentru decorat
cateva frunzulite de cimbru lamaios

Taiati prazul rondele si puneti-l la calit in uleiul mixt ,impreuna cu condimentele , sosul de soia si sarea. Taiati celelalte legume in cuburi regulate( ca sa se coaca uniform si in acelasi timp)aruncati-le in cratita cu prazul si la foc iute ,sotati-le usor ,amestecand mereu cu lingura, timp de cateva minute 2-3. Adaugati supa vegetala ,trebuie sa fie acoperite legumele,nu sa le depaseasca. Reduceti focul,puneti capacul pe cratita si lasati la fiert in jur de 40 de minute ,sau mai mult pana toate legumele sunt fierte bine. Luati cratita de pe foc si cu minipimerul( mixer verticat) mixati pana totul devine o crema fina. Gustati ,asezonati de sare daca mai trebuie,puneti piperul alb macinat si smantana dulce ,puneti din nou cratita pe foc pentru a da alte doua-trei clocote. Stingeti focul si presarati cu frunzulite de cimbru lamaios ,mie planta asta aromatica mi s-a parut ca se potriveste cel mai bine cu dovleacul.

Cat au fiert legumele am pregatit cubuletele de paine ,taiate pe cat posibil regulat 1x1 cm ,si le-am prajit in tigaie cu ulei ,unt si usturoi. Baconul l-am facut crocant si l-am folosit sfaramat deasupra. Serviti supa-crema cu iaurt grecesc ,crostini de paine si bacon,sper sa va placa,pofta buna!



Nessun commento:

Posta un commento