Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

lunedì 19 maggio 2014

PRAJITURA PUFOASA CU CAPSUNE / TORTA SOFFICE ALLE FRAGOLE


ROMANA
Prima data cand am facut aceasta reteta a fost anul trecut tot cam pe vremea capsunilor si am gasit-o aici, pe site la Pokhas. Minunata parfumata...dar putina...asa ca anul acesta m-am decis sa o fac in varianta dubla ,cu o modificare. nu avea rost pentru ca reteta este perfecta,dar asa am avut chef si a iesit super buna si asa...am avut noroc.
Ingrediente pentru o tava de 22 x 33cm :
250 gr. unt moale( nu topit)
200 gr. zahar pudra vanilinat( eu n-am avut decat 100 gr. de zahar pudra si 100 gr. am pus brun)
400 gr. faina
2 plicuri zahar vanilat
1 cutie de iaurt grecesc 150 gr.(modificarea mea)
4 oua
1 praf de sare
coaja rasa de lamaie
1 plic de praf de copt
500 gr. capsune

Am tapetat o tava de aluminiu de unica folosinta ca pe vremea lu' bunica ,adica cu unt si faina.
Bagam robotul sau mixerul in functiune : mixam bine de tot untul moale cu zaharul si vanilia,pana devine ca o crema ,incorporati ouale unu' cate unu',mixati dupa fiecare,la urma puneti si iaurtul,mixati . La sfarsit adaugati faina cernuta impreuna cu praful de copt,sarea , coaja de lamaie . S-ar putea sa aveti probleme cu mixerul ,compozitia fiind cam vascoasa ,asa ca bagati o spatula si amestecati bine faina cu restul compozitiei. Rasturnati aluatul in tava nivelati cat puteti de bine ,taiati capsunile pe jumatate si infigeti-le cat mai adanc in compozitie.


incingeti cuptorul (in prealabil) la 175 de grade si coaceti cam 40-45 minute ,faceti testul scobitoarei. Pudrati cu zahar vanilat si mancati ,ca nu va puteti opri , la cat este de parfumata si buna.

ITALIANO
L'anno scorso in questo periodo delle fragole avevo fatto per la prima volta questa ricetta ,trovata su un site rumeno ,da una mia amica molto brava in cucina ,Pokhas. La ricetta originale e qui. L'unico difetto e stato che la quantità era poca ,cosi quest'anno ho deciso di fare la  porzione doppia e di portare anche una modifica che a mio parere non ha danneggiato il risultato finale...sono stata fortunata.
Ingredienti per una teglia da 2 x 33 cm :
250 gr. burro morbido (non sciolto)
4 uova
200 gr. zucchero a velo vanillinato ( io ho avuto solo 100 gr. zucchero a velo e 100 gr. ho messo zucchero di canna)
2 bustine vanillina
1 bustina lievito per dolci
1 yogurt greco 150 g
buccia di limone q.b.
1 pizzico di sale
400 gr. farina
500 gr. fragole

Preriscaldate il forno a 175 gradi . Imburrate e infarinate una teglia di alluminio usa e getta.
Usate o la planetaria con la foglia o un mixer con le fruste. Mixate il burro con lo zucchero e vaniglia,finché otterrete una crema ,aggiungete un uovo per volta ,continuate a mixare dopo ogni uno. Aggiungete lo yogurt ,mixate bene  e poi la farina setacciata con il lievito ,la buccia di limone e il sale. E possibile se usate il mixer che il composto sia troppo denso e allora con l'aiuto di una spatola mischiate bene la farina con il resto. Rovesciate l'impasto nella teglia ,livellatelo ,tagliate le fragole a metà e infilzateli bene nel composto. Infornate per 40-45 minuti ,fate il test dello stuzzicadente ,se esce asciutto e pronta. Spolverizzatela con zucchero a velo e gustatela.




1 commento: