Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

sabato 1 marzo 2014

ARDEI UMPLUTI CU TON ,ANSOA SI CAPERE/ PEPERONCINI RIPIENI DI TONNO,ACCIUGHE E CAPPERI


ROMANA
Salut ,stiu ca nu e perioada conservelor ,dar m-am gandit sa pun aceasta reteta pentru cand vom avea nevoie de ea..adica prin toamna ,cand apar acesti gustosi ardei rotunzi (de forma gogosarului de la noi) dar mai micuti si iuti. Aceasta reteta este tipica din sudul Italiei si se servesc ca si aperitiv...eu ii mananc cu paine proaspata...yammm...Mi-amintesc  prima data cand i-am gustat, a fost intr-o pizzerie ,eram cu prietenii si asteptam sa se faca pizza noastra,intre timp eu ma uitam prin pizzerie si am zarit acest borcan enorm cu  ardei...plini...de ceva...intreb pizzaiolo: Ce sunt? Imi raspunse ca sunt ardei iuti picanti umpluti cu ton si daca doresc imi da sa-i gust....a fost dragoste la prima degustare...iuti ,dar nu foarte cu o umplutura de ton ,capere foarte buna...au trecut ani buni de atunci,pana m-am hotarat sa-i fac si eu.Deci va trebuie:

-1 kg. de ardei rotunzi picanti
Pentru umplutura:
-8 fileuri ansoa sarate sau in ulei( daca gasiti borcanase italiene,ar fi ideal)
-2 linguri capere conservate in sare(mie imi plac mai mult decat cele in otet)spalate de sare si scurse
-400 gr. ton in ulei scurs,dar nu uscat
1-2 catei de usturoi(reteta nu prevedea ,dar mie imi place)

Ingrediente pentru conservarea ardeilor si pregatirea lor:
-500 ml. otet de vin alb
-500ml vin alb sec
-4-5 boabe de ienupar
-7-8 boabe piper mixt
-3-4 frunze dafin
-1 lingura oregano
-4-5 cuisoare
- 1lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar(reteta nu prevede,deci e optional)
-2-3 catei de usturoi curatati (optional)
-ulei de masline cat trebuie
IMPORTANT: inainte de a va apuca ,puneti-va manusi de menaj ,eventuala masca si stati intr-un ambient aerat..
Spalati ardeii, si cu un cutit ascutit taiati coada,jur imprejur, eu folosesc o lingurita pentru a-i goli de seminte. Dupa ce i-ati curatat pe toti ,pregatiti-va un fund de lemn acoperit cu prosop de bucatarie,unde o sa puneti ardeii dupa coacere. Puneti la fiert vinul+ otetul,mirodeniile cand da in clocot ,incepeti sa puneti ardeii,nu toti,cat sa incapa bine...lasati-i 3-4 min. ,scoateti cu o spumiera si puneti-i cu fata in jos pe prosop. Trebuie sa fie foarte uscati cand ii umplem ,altfel conserva nu tine. Eu ii fac in 2 zile,intr-o zi ii oparesc,in cealalta pregatesc umplutura si-i umplu. Deci ii lasati 24 de h la scurs. a doua zi puneti in robot ingredientele pt. umplutura si cu butonul Pulse,actionati de cateva ori,depinde cum va place...mai fin sau mai grosolan. Eu ma ajut cu saccapoche de unica folosinta din plastic ,si-i umplu foarte usor. Borcanele,trebuie sa fie curate,sterilizate,dar asta stiti voi. eu ii pun cu umplutura in sus cu ajutorul unei pensete. La sfarsit ,adaug ulei de masline normal,nu extravirgin,pana la acoperirea completa. Eu pun si foile de dafin coapte,cuisoarele si boabele care au fiert ,printre ardei. Puneti capacul si asteptati cel putin o luna pana sa-i gustati.eu ca de obicei mananc 1-2 pe loc...in timpul prepararii.Conservati in camara,la loc racoros.

ITALIANO

Salve lo so che non e il periodo giusto per fare le conserve ,ma ci prepariamo per il prossimo autunno.Questa e una ricetta tipica del sud Italia ,dove si mangia come antipasto. Mi ricordo la prima volta che gli ho assaggiati ,eravamo in una pizzeria a Cervia ed aspettavamo che arrivasse la nostra pizza e io vidi, queste meraviglie in una barattolo enorme e chiesi con il pizzaiolo : che cosa sono? Mi rispose che sono dei peperoncini piccanti col tonno e se ne avevo voglia di assaggiarne ....Beh...che dire e stato amore al primo morso. Sono passati parecchi anni finché non ebbi il coraggio di provare a farli. Vi occorre:
1 kg peperoncini tondi piccanti
Per il ripieno:
-8 acciughe sott’olio
-2 cucchiai capperi sotto sale sciacquati
-400 gr. tonno in scatola scolato ma non secco del tutto
- 1-2 spicchi aglio ( la ricetta non prevedeva ,ma a me piacciono)
Ingredienti per la preparazione e conservazione :
-500 ml aceto di vino bianco
-500 ml. Vino bianco secco
-4-5 bacche di ginepro
- 7-8 bacche di pepe misto
-3-4 fogli di alloro
-1 cucchiaio di origano
- 4-5 chiodi di garofano
- 1 cucchiaino sale
- 1 cucchiaino zucchero (facoltativo)

-2-3 spicchi aglio puliti(facoltativo)
-olio di oliva q.b
IMPORTANTE : Prima di mettervi a pulirli munitevi di guanti da cucina,mascherina e state in un ambiente arieggiato.
Preparatevi un tagliere con un canovaccio sopra dove metterete i peperoni in seguito dopo che li sbollentati. Lavati e svuotate i peperoni usando un coltellino per tagliare il picciolo e un cucchiaino per svuotarli. Mettete il vino+aceto a bollire assieme a tutte le spezie.Tuffate i peperoni pochi per volta e teneteli a fiamma dolce 3-4 min. Scolateli con un mestolo forato e poi metteteli co
n la testa  in giù a scollare sul canovaccio. Io li tengo 24 h.Devono essere ben asciutti perché tenga la conservazione.Il giorno dopo fate il ripieno.Io lo faccio con il robot da cucina e il tasto Pulse,se lo volete più fine o che si sentano gli ingredienti I peperoni li faccio riempire con la saccapoche usa e getta. Cercate di metterli con il ripieno in sù...io mi aiuto con una pinzetta. Potete aggiungere le spezie che avete usato nell'aceto e vino per infilarli tra i peperoni. Riempite fino all’orlo i barattoli con olio di oliva. I barattoli ovviamente ben puliti e sterilizzati prima,asciutti. Chiudete i coperchi e teneteli al fresco nella dispensa,io ne mangio sempre 1-2 mentre li eseguo,aspettate però almeno un mese prima di degustarli.





Nessun commento:

Posta un commento