Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker

Translate

mercoledì 30 luglio 2014

INGHETATA CU IAURT SI FRUCTE DE PADURE / GELATO ALLO YOGURT E FRUTTI DI BOSCO

ROMANA / ITALIANO

Ingrediente / Ingredienti :
  • 200 gr. fructe de padure congelate / 200 gr. frutti di bosco surgelati
  • 300 gr. iaurt grecesc / 300 gr. yogurt greco
  • 250 gr. dulce di leche (puteti folosi si lapte condensat) /oppure 250 gr. latte condensato in assenza di dulce di leche.
ROMANA
Pentru aceasta reteta eu am folosit fructe congelate pentru ca le aveam deja si voiam sa le folosesc,voi puteti pune proaspete. Dulce di leche am avut de la o doamna din Argentina si fiind prea dulce pentru a fi mancat asa ,am vrut sa-l valorizez cumva ,asa m-am gandit la aceasta reteta.
Am pus toate ingredientele intr-un pahar inalt de plastic si am bagat mixerul vertical si am mixat bine . Am turnat totul intr-un  recipient de plastic cu capac si am pus la congelator.
Asa arata inainte de a fi bagata in congelator:

 Rezultatul optim este dupa 4-5 ore.Este foarte gustoasa si racoroasa.
ITALIANO
Per questa ricetta io ho usato dei frutti di bosco congelati ,perché li avevo già in casa ,ma potete utilizzare tranquillamente dei frutti di bosco freschi. E poi avevo un barattolo di <>che mi e stato regalato ,volevo utilizzarlo per fare un buon dolce ,cosi e nato questo gelato. Voi potete usare anche del latte condensato ,come gusto sono simili. Quindi...mettete tutto in un bicchiere di plastica ,alto e poi con il frullatore verticale frullate tutto fino ad amalgamare bene il tutto. Versate il composto risultato in un contenitore di plastica e mettete in congelatore. Il risultato ottimo e dopo 4-5 ore ,quando il gelato si e rappreso ma non e congelato del tutto. E molto buono e rinfrescante.


MAIONEZA RAPIDA / MAIONESE VELOCE

 
ROMANA/ ITALIANO

Ingrediente / Ingredienti:
1 ou intreg / 1 uovo intero
1 varf de lingurita de sare / 1 punta di cucchiaino di sale
1 lingurita mustar / 1 cucchiaino senape
250 ml ulei de floarea soarelui / 250 ml. olio di girasole
sucul de la 1/2 lamaie / succo di mezzo limone

Cum se procedeaza / Procedimento:

Ingredientele trebuie sa aiba aceeasi temperatura( oul si uleiul). Eu am folosit un pahar inalt de plastic si mixerul vertical.

Am pus toate ingredientele in pahar, si am inceput sa mixez la viteza maxima cateva secunde ,dupa care am inceput sa misc in sus si in jos mixerul pana la incorporarea totala a uleiului. In cateva zeci de secunde maioneza capata consistenta. Gustati si adaugati ,dupa gust sare,piper ,suc de lamaie. Eu asa fac de ani de zile si mi-a iesit intotdeauna.
SFAT: nu folositi ulei de masline la aceasta reteta ,nu va iesi.

Gli ingredienti devono avere la stessa temperatura( l'olio e l'uovo ). Io ho usato un bicchiere di plastica ,alto e il frullatore verticale. Ho messo tutti gli ingredienti nel bicchiere , e poi ho iniziato a frullare a velocità massima ,dopo di chè ho iniziato a muoverlo in sù e in giù per inglobare tutto l'olio e la maionese diventi corposa. In una ventina di secondi ,la maionese e pronta. Assaggiate e aggiustate di sale,pepe o succo di limone. Io la faccio cosi da anni e la riuscita e garantita.
CONSIGLIO : non usate l'olio di oliva in questa ricetta ,non viene la maionese fatta cosi.

venerdì 11 luglio 2014

MELCI DIN FOIETAJ / GIRELLE DI PASTA SFOGLIA


ROMANA/ ITALIANO

Aceste aperitive le-am facut pentru ziua mea si am dus la servici. Usor de facut si de mancat.

Questi antipasti gli ho fatti per il mio compleanno per portarli a lavoro. Sono facili da fare e da mangiare.

Ingrediente / Ingredienti:

2 pachete de foeitaj dreptunghiulare cca. 30 x 25 cm / 2 rettangoli di pasta sfoglia cca. 30 x 25 cm (ho avuto Buitoni)
Umplutura pt. primul rulou/ il ripieno per le prime girelle:

100 gr. de speck afumat ( sau bacon ,prosciutto crud)/ 100 gr. speck (bacon ,prosciutto crudo)
150 gr. emmental ( sau cascaval)/ 150 gr. emmental o simile
seminte de susan (optional ) /semi di sesamo (facoltativo)

Umplutura pentru al doilea rulou / Il ripieno per le seconde girelle :

150 grame branza cremoasa tartinabila, gen Philadelfia / 150. gr. formaggio morbido tipo Philadelfia
1 pumn de masline fara samburi ( eu am avut negre )/ 1 manciata di olive snocciolate ( io ho avuto nere)
cateva fire de chives / qualche foglia di erba cipollina
piper curcubeu macinat proaspat / pepe misto macinato fresco
mac (optional )/ papavero ( facoltativo)

Cum se fac /procedimento:

 1.-Melcisori cu speck si emmental /  Girelle con speck ed emmental
Dati drumul la cuptor la 180 grade C. / Accendete il forno a 180 gradi C.
Desfaceti foaia de aluat foietaj si  razuiti cascavalul ,asezati feliile de speck si rulati potrivit de strans. Taiati rulourile in felii groase cam de 1 deget ( 1 cm-1,5 cm) si asezati-le pe o tava de copt acoperita cu foaie de copt. Presarati cu seminte de susan . Introduceti-le in cuptorul incins si coaceti-le cca. 15 minuti ,pana se rumenesc frumos.
Aprite la pasta sfoglia ,grattugiate il formaggio sulla superficie ,adaggiate lo speck e incominciate a formare un rollè . Tagliate delle fette spesse 1 ditto ( 1 - 1,5 cm) a adaggiatele su una placca da forno ricoperta da carta da forno. Cospargetele con dei semi di sesamo. Cuocetele nel forno già caldo per cca . 15 minuti ,finchè non sono belle dorate.

2.- Melcisori cu branza si masline / Girelle con formaggio e olive
Desfaceti foaia de foietaj ,intindeti crema de branza pe toata foaia ,macinati proaspat piperul deasupra ,presarati cu maslinele taiate grosolan cu cutitul si chivesul taiat fin. Rulati strans si taiati  felii cu un cutit bine ascutit. Melcisorii ii puneti ca si pe primii tot pe tava acoperita cu hartie de copt. Eu i-am presarat cu mac. Introduceti in cuptorul incins si coaceti cca. 20-25 minute ,aceste rulouri am vazut ca au avut nevoie de ceva mai mult timp decat primele,probabil pentru ca umplutura a fost mai umeda.
Aprite la pasta sfoglia ,spalmate il formaggio morbido ,macinate del pepe sopra q. b.,adaggiate le olive tritate al coltello e l'erba cipollina tritata fine. Fatte un rollè abbastanza stretto e tagliate le fette con un coltello ben affilato delle fette sempre spese da 1 ditto. Cospargetele con del papavero ,sevi piace. Adaggiatele sempre sulla placca con della carta forno e infornate per cca. 20-25 minuti. Ho notato che queste ultime hanno avuto un tempo più lungo di cottura ,probabilmente perché il ripieno era più umido. Comunque devono essere belle dorate anche queste,verificatele.




giovedì 10 luglio 2014

PADELLATA DI VERDURE / TIGAIE CU LEGUME


ITALIANO/ RUMENO

Ingredienti / Ingrediente:
1 melanzana lunga / 1 vanata lunga
2 zucchine chiare piccole / 2 dovlecei micuti
1 cipolloto fresco (solo la parte bianca)/ 1 ceapa proaspata (doar partea alba)
1 patata  media / 1 cartof mediu
metà di 1 peperone rosso / jumatate dintr-un ardei gras rosu
1 spicchio di aglio tritato / 1 catel de usturoi taiat fin
erbe di Provenza q. b. / ierburi de Provence (dupa gust)
sale q.b./sare
pepe macinato fresco q.b./ piper proaspat rasnit
prezzemolo trittato /patrunjel tocat
olio di oliva 3-4 cucchiai cca. /ulei de masline 3-4 linguri cca.
salsa di soia qualche goccia /sos de soia ,cateva picaturi

Accendete il forno a 180 gradi C. Lavate e tagliate le verdure in pezzi più tosto regolari. In un tegame o pirofila da forno mettete la metà dell'olio, le verdure ,le spezzie e alla fine l'olio restante. date una bella mescolata. infornate per cca. 25 minuti. Io a metà cottura le ho dato una mescolata e ho verificato la cottura. Cospargete con prezzemolo tritato ala fine. Un piatto estivo buono da solo o come contorno.


Dati drumul la cuptor la temp. 180 grade C. Spalati si taiati legumele in cuburi regulate. Intr-o pirofila sau cratita ,turnati jumatate din ulei ,legumele taiate si condimentele , la sfarsit restul de ulei. Amestecati-le bine . Dati pirofila la cuptor pentru 25 minute cca. Eu la jumatatea timpului le-am mai amestecat data si le-am verificat coptura. La sfarsit ,presarati legumele cu patrunjel tocat. Sunt bune si singure sau ca garnitura.